Generatie Z: de opkomende doelgroep
De Generatie Z bestaat uit individuen die tussen 1995 en 2010 ter aarde zijn gekomen. Deze individuen zijn met het wereld wijde web opgegroeid, de Generatie Z wordt ook wel aangeduid als de digital natives. Een digital native beeldt een persoon af die is groot geworden met de informatietechnologie van het digitale tijdperk. Deze groep is te kenmerken aan het ambitieus zijn, carrièregerichtheid en hun wil om zich te binden aan merken die de groep kan vertrouwen.
Hedendaags netwerken, leren en onderzoeksdoeleinden
LinkedIn heeft in vergelijking met andere platforms een kenbaar onderscheidend vermogen als het gaat om connecties te leggen voor een betrouwbaar netwerk. Generatie Z ziet LinkedIn dan ook als een betrouwbaar platform om handelingen op uit voeren als het plaatsen van berichten, om via te communiceren met je eigen netwerk of mensen buiten je netwerk professioneel te benaderen en ook om relevante content te kunnen observeren en lezen. Generatie Z blijkt uit het onderzoek zet het LinkedIn platform graag in om te netwerken en voor leer- en onderzoeksdoeleinden. Generatie Z ziet genoeg voordelen in het gebruiken van LinkedIn.
Volgens het onderzoek vindt 80% van de gebruikers LinkedIn een nuttig platform om bedrijven en merken te volgen. Driekwart zegt dat de bedrijven en merken die ze volgen waardevolle content op hun LinkedIn-pagina plaatsen. Leden van Generatie Z gebruiken LinkedIn ook om hun carrière als er mogelijkheden zijn, verder te boosten. Verder bleken bij de Generatie Z de volgende houdingen en waarden belangrijk volgens het onderzoek:
- Generatie Z staat ervoor open om nieuwe vaardigheden te leren (74%)
- Generatie Z wil succesvol zijn, vandaar de mogelijkheden om de carrière te boosten (73%)
- Generatie Z personen willen financiële zekerheid opbouwen (72%)
Generatie Z: Betrokken en actief
Generatie Z gebruikers op LinkedIn zijn meer betrokken bij de branche waarin zij opereren in vergelijking met de andere LinkedIn-gebruikers. Generatie Z gebruikers zijn verder vaker actief in LinkedIn-groepen die betrekking hebben op hun vakgebied en plaatsen vacatures en onderzoeken vaker op hun LinkedIn-pagina. Inspelen op de activiteiten van Generatie Z op LinkedIn is van belang, om in contact te staan met Generatie Z.
Heeft u hulp nodig bij het in contact komen met de juiste groep HCP’s als de Generatie Z afsplitsing? MedHealth Communications heeft jarenlang ervaring in het adverteren via MedZine aan deze doelgroep en onderhoud het grootste klantenbestand aan HCP’s (49.000). Neem contact met ons op zodat wij ons werk of de mogelijkheden aan u kunnen laten zien.