Interruptiemarketing vs permissionmarketing
Wat is wat?
Interruptiemarketing
Bij interruptiemarketing werd de HCP onderbroken tijdens het luisteren van een podcast. Ook kan dit gebeuren tijdens een andere activiteit als het bekijken van een video, of een pop-up die optreedt tijdens het bestuderen van materiaal op een website en tijdens andere scenario’s. Interruptiemarketing kan snelle resultaten opleveren als de intentie snelle sales is, echter is het niet meer van deze tijd. Dit kan als vervelend overkomen bij sommige HCP’s als in het krijgen van een negatief gevoel: associaties in negatieve zin kunnen werkelijkheid worden naar de organisatie toe die deze interrupties uitvoert. Mede door het niet kunnen uitvoeren van personalisatie, krijgen veel HCP’s die wellicht niet tot de specifieke tak HCP’s behoren die bereikt willen worden de uitingen te zien. HCP’s oftewel healthcare professionals zijn actief in verschillende categorieën van cardiologie tot aan neurologie en meer.
Permissionmarketing
De aandacht van de HCP zou verdient moet worden in plaats dat het zonder enige overeenstemming geclaimd wordt tijdens een bezigheid. Dan komt u uit bij permissionmarketing. Permissionmarketing is van deze tijd en is alles wat interruptiemarketing niet is. De potentiële doelgroep, in dit geval de HCP, krijgt de mogelijkheid en zeggenschap over welke informatie zij willen ontvangen. Vaak is dit ook gepersonaliseerde informatie en relevant voor de HCP. Dit is de key om als organisatie om het vertrouwen te krijgen van de HCP, om de HCP meer met de organisatie te binden, door het vertrouwen te winnen en de betrokkenheid rechtmatig te eisen. Permissionmarketing vergt tijd en duurt dus lang voordat de resultaten van uw efforts zichtbaar zijn, echter werkt u naar een goede verbinding met de HCP toe. Ook kan het u minder kosten als we het in vergelijking stellen tot de interruptiemarketingmethoden, met online advertenties bent u minder kwijt en is het bereik hierbij tegenwoordig groot te noemen.
Ook is binnen de B2B permissionmarketing te gebruiken. B2B-klandizie zijn opzoek naar sterke en langdurige relaties met andere organisaties. Het gaat in dit geval niet om een fast-moving consumer goods als snel een smoothie kopen alleen maar omdat u dorst heeft. De organisatie die de HCP het beste kan helpen bij hun informatiebehoeften, is de organisatie die de aandacht zal krijgen van de gewenste HCP doelgroep. Die organisatie zal worden erkend als de expert, omdat de organisatie de kennis bezit die een echte eminente thought leader zou moeten hebben, deze organisatie loopt voorop in de markt.
Heeft u hulp nodig om gezien te worden door de doelgroep? MedHealth Communications heeft jarenlang ervaring in het adverteren van uw advertentie aan de HCP. Dit doen wij met MedZine. MedZine is een portaal van MedHealth Communications, waar healthcare professionals het laatste nieuws kunnen lezen over hun specialisme binnen hun vakgebied. Hierop kan geadverteerd worden voor een klant, waardoor de arts dit te zien krijgt op het bijhorende portaal. De portals zijn er voor diabetes, cardiologie, KNO en veel meer andere specialisme. De arts heeft door aan een specialisme toegewijd te zijn, zijn interesse getoond voor onderwerpen binnen de categorie. Neem contact met ons op zodat wij ons werk aan u kunnen laten zien.